Sunday, October 7, 2012

Review: Produk As Sauda Softgel

Salam readers...



                                       
Kali ni nak review pasal produk Habbatus Sauda yang memang bagus untuk semua. Seperti yang kita sedia maklum, habbatus sauda ni memang boleh merawat macam-macam penyakit kecuali maut. Aku nak share kan sikit pengalaman aku sendiri.

Masa awal tahun ni, doktor sahkan aku ada thyroid. Thyroid ada dua jenis hyper and hypo. Aku kena yang hyper. Antara symptom2 nya, mata sakit (membengkak dan nampak terbeliak), kerap makan, asyik lapar tapi berat tak naik, berdebar-debar, cepat berpeluh dan macam-macam lagi.

At first aku ingat semua tu normal. Sebabnya aku study kat tempat yang memang panas. Maka, tak heranlah aku cepat berpeluh. Lagi satu pasal kuat makan tu, time tu study week. Selalu stay up malam2. Kul 3 pun x tido lagi. Bila tido lambat, perut senang lapar. Asyik nak makan je. Lagi satu symptom, insomnia. Memang susah gila nak tidur. Buatlah macam mana pun, mata still tak mengantuk.

Lepas je habis exam, aku jumpa doktor sebab tak tahan mata sakit. Nasib baik doktor yang check aku tu memang dah biasa dengan family aku. Doktor ni perempuan. Bila dia check dia suruh bukak tudung. Dia suruh aku telan air liur, then bila telan tu nampak kat kerongkong/leher ke apa ntah cam ada something menonjol kat situ. Senang citer kalau lelaki kan ada halkum kan, so kat area situ lah ada benjolan tu. Sorry, I dont know the correct medical term..

Aku memang takut bila doktor bagitau camtu plus siap nangis lagi. Patutlah berat turun mendadak, muka cengkung, susah nak tido and macam-macam lagi. Even doctor kata benda ni biasa tapi aku still risau. Aku follow up dekat Hospital Kuala Lumpur (HKL). Doktor check darah and memang ada thyroid dalam result darah aku. Then, doktor bagi ubat semua. Banyak gila ubat dia bagi sebab stok untuk sebulan.

Tapi mak aku ikhtiar cari supplement lain. Aku cuba macam-macam. Yang mahal, yang murah sampai jumpa
Produk As Sauda ni. Kalau dulu aku memang tak sanggup nak minum minyak habbatus sauda sebab bau and kepekatan dia. Padahal minum macam tu lagi elok. Tapi since dah di inovasikan kepada softgel, memang senanglah nak makan.

Aku memang konsisten makan produk As Sauda ni. Lagi konsisten dari makan ubat doktor. Kalau ubat doktor ni, kadang-kadang makan kadang2 tak makan. Tapi As Sauda memang tak tinggal. Bila aku follow up, doktor kata symptom dah kurang. Bila buat ujian darah pun, dah kurang sel-sel thyroid.Again, aku fail dalam nak describe medical term ni..huhu..

Yang paling obvious part mata aku. Dah tak nampak terbeliak dah. Dulu orang kata mata aku nampak macam pakai contact lens.Padahal aku pakai spec mata.Takkan pakai contact lens then pakai spec lagi, mau tak pening aku. Tapi camtulah nak diceritakan bertapa besar mata aku time tu. Sekarang dah reduce sikit. Belah kirii dah ok, cuma belah kanan lambat sikit surut. Apa-apa pun aku akan teruskan makan sampai aku recover.
                                   
Ada nenek sedara aku makan jugak As Sauda ni. Dia memang ada kencing manis dan darah tinggi. Dia pun consistent makan. Alhamdulilah bila check dengan doktor, kencing manis dengan darah tinggi dia dah takda. Aku share semua ni sebab nak tolong orang lain jugak. Produk ni bagus jugak untuk:

-masalah senggugut
-migraine
-lelah
-insomnia
-gout

dan macam-macam lagii..

Disebabkan keberkesanan produk ni, maka mak aku pun turut menjual produk ni. FYI, mak dan ayah aku pun turut gunakan produk ni. Untuk siapa-siapa yang berminat dengan produk ni boleh pm saya...ni emailnya


dyadyra.biz@gmail.com


~Thanks for reading~

1 comment:

  1. Hello There. I found your weblog using msn.
    That is a really smartly written article. I'll be sure to bookmark it and return to learn more of your helpful information. Thanks for the post. I will definitely comeback.
    My page Hemorrhoid Miracle

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...