Thursday, August 4, 2011

Dari Dia kita datang,dari Dia jugalah kita pergi




Antara koleksi novel Liana Afiera yang aku ada

Semangat pergi rumah dia mintak autograph lepas balik dari book fair:)


Siapa yang pernah baca novel Liana Afiera Malik?Aku one of her fan.Aku ingat lagi aku start beli novel dia time darjah 6 dalam tahun 2002.Aku share beli novel "Eh iye ke ni?" dan "Jealous la pulak" dengan kakak(Nadya).First time kot aku baca novel time tu, dah la masa tu dah nak dekat UPSR. Boleh pulak aku simpan dulu novel tu konon2nya nak baca habis UPSR nanti, tapi aku curi2 baca sikit2 masa exam PSRA.hehee

Aku sendiri tak tahu macam mana aku boleh tertarik dengan novel tu. Maybe cerita dia pasal kembar kot yang aku rasa tertarik sangat nak baca.Nama pun unik jugak Yonna dan Yonni. Masa tu aku tak tahu novel ni jenis bersambung, aku main beli je. Sepatutnya baca "Eh iye ke ni?" then "1,2,3 I love you", "Jealous la pulak", "Dah kata dah" and "Sakitnya rindu ini". Tak silap aku novel yang "jealous la pulak" tu aku beli dua kali.Sape tah pinjam tak tahu nak bagi balik.

Lepas tu aku ada baca gak novel dia yang tebal gila tu iaitu "Bukan Puteri Lindungan Bulan".Novel ni aku tak beli pun just pinjam kat kawan ke senior aku tah.Aku sendiri dah tak ingat. Then, satu hari tu ayah aku bagitahu aku yang Liana Afiera ni jiran aku. aku tak tahu la pulak coz aku ni jarang keluar rumah and masa Form1 sampai form 3 aku sekolah asrama so aku tak de banyak masa kat rumah.

Lepas dah tahu dia jiran aku, kitaorang pergi rumah dia sembang2 sikit pasal novel dia.Ada gak aku tanya apa dah jadi kat Kuzer Kushairi dalam novel tu.Dia cakap dia sendiri pun tak tahu coz dia suka buat cerita tergantung.Perangai kak Liana gila2 gak sama macam watak dalam novel dia. Tahun bila tah dia pregnant anak first lelaki yang bestnya nama anak dia pun Kuzer gak tapi Kuzer Hakimi lah. Sekarang dia dah ada 3 orang anak.

Personally aku tak lah berapa rapat dengan dia sangat tapi adik aku rapat dengan adik dia.Even dia dah pindah rumah adik aku still contact2 dengan adik dia. Ahad lepas adik aku bagitahu yang Kak Long dah meninggal.( kitaorang panggil Liana, Kak Long). Aku macam terkejut la jugak, khabarnya dia dikebumikan dekat perak sebelah kubur mak dia. Alfatihah.

10 comments:

  1. Siri YOYO!! Bestnye ade semua siri~~ Simpan leklok.. Kalo xnak bagi saya.. Hehe :P

    ReplyDelete
  2. salam..kalu saye nak beli siri yoyo 2, nak jual x..

    hana.asyikin@yahoo.com

    ReplyDelete
  3. salam..if ada info kat mana boleh saya beli semua buku ni tlg emel sya nawaysz@yahoo.com..dh bertahun cari ni..tp xda rezeki lagi..

    ReplyDelete
  4. sedih kan? saya pon ade semua novel kisah si kembar tu..
    asyik mengharap Liana akan sambung..tapi, Allah lebih sygkan dia.

    semoga rohnya tenang dan damai di sana. Al-Fatihah

    ReplyDelete
  5. @R.R.Z: yup mmg sedih,nak sgt tau ending citer tu tp arwah dah takde..semoga dia tenang kat sana.al fatihah

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum twins,boleh x bg info kat maner nak dapatkan novel arwah ni?yg bersiri yoyo,dah dkt 2 thun xari x jumpa,dulu semua ada,tapi dh hilang,kalau ader,tlg bgtau kat 0173360558-ady

    ReplyDelete
  7. salam...
    saya antara peminat liana afiera malik..sis nak jual x novel sakitnya rindu...saya cari dari tahun 2008 smp skrg xdpt..saya sanggup beli dgn harga berapa pun..pls...
    pls contact saya 016-2281512 (akma)
    key_minx@yahoo.com.sg

    ReplyDelete
  8. salam...sy nk tnya, adakah novel 'sakitnya rindu ini' ialah sambungan kepada siri yoyo 'dah kata dah'? smpai sekarang saya xdpt cari siri yoyo nih...

    ReplyDelete
  9. semoga arwah aman, saya cuba menulis pun sebab nak jadi penulis macam arwah juga

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...