Thursday, December 6, 2012

So Random 18


Holla readers...

Just nak share situasi atau cerita yang mungkin pernah terjadi antara kita semua. Ada kawan aku mengadu tentang kawannya yang suka meniru or "caras" apa yang dia buat. Boleh katakan setiap pergerakan dia orang tu akan ikot. Dia beli benda tu, orang tu ikot.Dia buat fesyen tudung lawa sikit orang tu ikot. Yang tak boleh blahnya ada jugak benda yang tak logik pun orang tu nak ikot..what the? come on lah people..turn off lahh.

For me, memang serious letih nak melayan orang camni. Tak tau apa motif sebenar dia. Jealous much?? maybe lah kot..atau yang lagi tepat "TAK BOLEH ORANG LEBIH SIKIT DARI DIA".  (ramai bersetuju tentang ni)... apa yang kau dapat dengan buat camni? puas dapat sakitkan hati orang? seronok ke? kurang kasih sayang? nak perhatian?  buat habis duit adalah. yela, sebab dah compete benda yang bukan-bukan. Contoh, kalau orang tu mampu pakai brand mahal, kau pun beli yang lagi mahal walauuuupunnn duit nan hado! tak ke kesian? serious pathetic orang camni!

aku serious malas nak layan orang camni.Just kesian kat kawan aku ni. tension je dia. dia bukan niat nak jelous kan orang pun. tapi orang tu yang suka nak ikot. Bukanlah nak kata, aku sorang je boleh pakai, orang lain tak boleh. Tapi situasi ni lain...ni belum masuk suka caras kerja orang, sailang boyfriend or crush orang. eh ada lagi satu ex orang pun dia nak..apalah masalah kau ni?

boleh tak kau biarkan orang lain bahagia dengan amannya? orang lain tak pernah nak kesah dengan dia, apatah lagi nak ambik tau/sibuk hal dia. tapi kenapa ya camni? (banyak betul persoalan entry nih!). Aku just teringat satu quote ni " people jealous towards you because you have something they dont have" (lebih kurang camnilah quote nya)  betol tak?

pandai cakap orang lain camtu camni padahalll diri sendiri hati lagi busuk. Tak boleh tengok orang bahagia langsung.. aku tau jarang aku luahkan perasaan kat sini. Tapi ini memang dah melarat.gerammm sangat2.
sabar orang pun ada batasnya. Ingatlah karma tu ada. Dia akan cari bila-bila masa je. Mungkin sekarang seronok buat orang camni, esok lusa if jadi kat diri sendiri jangan meraung pulakk...

Adios...:p



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...