Thursday, March 24, 2011

Muka buku kaler biru


Kadang-kadang I fikir ada baiknya Fb tu ditutup.Bukan apa sometimes sakit hati baca status orang yang tak tau nak fikir perasaan orang lain.Yup, itu memang Fb kau dan suka hati kau lah kan nak tulis apa.Tapi,apa yang kau rasa kalau orang lain buat macam mana yang kau buat tu?? Mesti rasa annoying gilaaaa kannnn???

Pastu secara logiknya, takkan kau nak kata "aku bukan tuju status itu kat korang semua",walhal kau baru je lepas jumpa orang itu dan terus update status kat Fb.Takkan kau nak kata kau tuju status tu kat kawan kau yang ada kat overseas pulak??? Mestilah kawan yang ada kat sekeliling kau kan??? Secara tak langsung hubungan sesama kawan akan terjejas..

For me,Fb ni bagus dan ok untuk kita connect with people. Tapi,orang yang gunakan Fb ni yang salah gunakan fungsi Fb nih. I sendiri suka je dapat jumpa kawan-kawan dari sekolah rendah dan kawan lama yang memang dah lama tak jumpa semua. Yela,bukan senang nak jumpa lagi-lagi semua belajar lain-lain tempat.So, dengan adanya Fb ni dapat keep in touch lagi dengan dorang.Nak jemput kenduri pun senang.

Tak faham kenapa nak buat status yang "panas" dan "kontoversi". Pastu semua nak komen,yelah nak show yang kononnya concern lah apa jadi kat kawan tu. I tak salahkan orang yang komen tu,dorang tak tau apa-apa. Tapi,orang yang buat status camtu memang sengaja nak tarik perhatian orang lain. Tak rasa macam publisiti murahan ke??

Tu belum masuk lagi "love birds" yang rasa Fb tu diorang yang punya. Adoiii, tak cukup-cukup lagi ke kau dah sms siang malam, dekat Fb jugakkk kau nak berkasih sayang. Nak tunjuk sangat "keagungan" cinta mereka tuh. Cukup-cukuplah tu. I memang tak berkenan sangat bab nih. Tak taulah you all macam mana.

Gunakan teknologi yang ada untuk sesuatu yang bermanfaat dan berfaedah.Contohnya,macam share info dan sebarkan perkara yang positif...

p/S: before this memang pernah buat argument essay pasal Fb nih..:P

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...