Wednesday, June 29, 2011

Lame story,perhaps...

Allow me to share something i have been reading or what i've been thinking of. But dont take this seriously okay, lagi-lagi dari orang yang belum ditauliahkan dengan apa-apa gelaran nih..huhu. Orait, let's start!

* Smartphone
Menurut Mstar, hanya 15% rakyat Malaysia betul-betul mengunakan semua aplikasi yang terdapat dalam handphone mereka. Yang lain hanya guna untuk call and sms only. Sebabnya, di Malaysia hanya untuk mengikut trend semata-mata. Maybe ramai yang tak gunakan smartphone lagi so teknologi tu tak berkembang sangat. Yela, handphone canggih ni bukannya murah dan tak semua mampu nak beli. Lagi-lagi orang macam aku memang susah nak beli phone. Kalau beli pun akan pakai untuk jangka masa yang panjang. So, bilalah pakcik aku tu nak tukar handphone lain.Handphone dia sangat awesome! Application yang sangat bessttt. Siap suggest kat aku suruh beli. Owhh, aku student lagi mana mampu nak beli. Ok, ni antara orang terdekat aku yang memang guna semua application dalam phone dan laptop dengan sebaiknya. Kiranya bukan tau beli je.

Nak ikutkan memang tak terkejar dengan teknologi sekarang ni.Ni baru duduk Malaysia belum duduk tempat lain. Macam sekarang ni trend orang pakai DSLR. So, semua orang berfikir untuk tangkap gambar haruslah ada DSLR. Semua ada impian untuk ada satu. Kalau rm29.90 dah lama aku rembat..haha..

Lagi apa ek aku baca...erm, owh by the way twitter bukan laman sosial. Ia lebih macam internet messaging camtu.Macam sms tapi ni through online camtu. Sebab laman sosial ni macam FB, Myspace. Tula bila aku tengok twitter ni aku ada terpikir lak jugak dulu asal cam sms je. *correct me if i'm wrong*.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...