Monday, August 8, 2011

Baju Kurung

Jujur aku memang tak reti nak beli baju kurung readymade. Bukan apa sebab biasanya memang mak aku yang jahit. Mak aku seorang yang multi-tasking. Menjahit boleh,mengemas boleh, memasak lagilah boleh! hehe.

Kadang-kadang teringin gak nak beli baju readymade.Tapi bila dah try2 mesti tak kena.Tangan labuh tapi baju singkat.Kain takde masalah sangat cuma baju je problem. Lebarlah, singkatlah,besarlah macam2. Maybe sebab tak biasa beli.

Kalau jahit sendiri bolehlah beli kain mahal sikit.I mean yang berkualiti sikit. Bolehlah pakai lama sikit. Sayang je nak beli siap sedangkan kita tau jahit sendiri. Bila beli kain biasanya kitaorang tak fikir-fikir.Sampai orang jual kain pun tegur "akak ni tailor ke?" Mak aku jawab "a'ah, tapi biasanya jahit baju anak-anak je.Amik tempahan pun sikit-sikit je sebab takde masa nak jahit.kenapa?"."Takdelah saya tengok akak beli kain grab je nak yang mana.Tak kisah harga.Selalunya orang fikir-fikir.Contoh, kalau kain rm60 kena fikir upah jahit lagi.biasa customer saya macam tu kak"..alkisahnya..:)

Baju yang aku beli readymade ada 1 je kot. Kalau tak silaplah. Tu pun time angah aku kawen.Kononnya nak seragam,so semua pakai baju kurung moden chiffon.Siap ada manik lagi. Kalau baju camni mak aku bagilah beli sebab nak jahit sendiri memang bole berapi. Sebab kain chiffon tau jelah susah nak jahit pastu nak buat lining lagi plus nak jahit manik lagi.Baik beli siap.



p/s: tapi nak beli baju readymade jugak tahun ni..tengoklah nanti..:p

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...