Saturday, February 11, 2012

Membebel

Okay hari ni aku boring gila, supposedly aku kena makeup kat pavi tapi cancel la pulak,dah 2 kali postponed, orang tu cakap next week tapi aku la pulak ade wedding time tu.macam mane ni? tak pe maybe bukan rezeki aku lagipun aku dah lama tak praktis ni.

Even though aku boring sangat2 hari ni aku malas jugak nak bukak fb,fb pun mcm dah x best dah. Dah tak banyak contest aku nak join, aku tak tahu la kalau aku je yang tak perasan. Bila aku nak chat dengan kawan aku tgh2 chat hilang camtu je, yang aku peliknya boleh pulak dia 'like' status org,upload gambar bagai tapi nak reply aku punya soalan punya lah susah.pelik..pelik..

Harini mak aku tak masak langsung coz dia kerja arini, pagi tadi aku ngn kakak masak sup, then petang rajin lak buat cream puff, dinner kitaorg masak nasi goreng tom yam je. senang kerja malas nak masak banyak2 lauk.

Sekarang ni aku ade perasan perangai orang kita yang suka menyibuk dan memandai2 tentang orang lain.Aku tahu aku pun bukannya baik sangat tapi benda ni selalu terjadi..

1. kalau orang tu tak kahwin2 lagi sibuk tanya bila nak kahwin.Macam la dia yang nak tanggung kos kahwin kita

2. kalau dah kahwin sibuk tanya bila nak ada anak. tahu tak bila korang tanya soalan tu secara tak langsung korang dah pressure orang tu. Korang mana tahu tah2 diorang sendiri pun tak kisah bila nak ada anak. Pandai cakap 'eh lambat jugak ko nak pregnant eh?', hello cik kak awak tu pun tak kahwin lagi buatnya Allah tu nak uji awak pulak,nanti kau pun kena benda yang sama, tak kat kita maybe family member yang lain, who knows right? Allah tu Maha Adil..

3. bila orang takde boyfriend orang akan cakap kita memilih.(aku selalu kena benda ni)..tell me macam mana aku nak memilih sedangkan pilihan pun takde, nak cakap fikir dulu bole tak? aku tak tahu la kalau orang yang ada boyfriend ni fikir diorang cantik, semua orang nak ke hape, (correct me if i'm wrong). actually aku tak kisah pasal ni sangat tapi bila orang asyik cakap aku jadi stress,sampai aku terfikir 'buruk sangat ke aku ni?' ye la orang cakap macam aku ni tak layak je untuk benda2 ni..

4. then, orang pandai2 pulak nak kenen2 kan aku dengan orang tu dengan orang ni. Sounds like i'm sooooo desperate. oh please, i know your intension nak tolong aku tapi ada sesetengah tu melampau2 sangat caranya. terima kasih buat semua ni but please consider my feeling.

5. Orang yang biasa2 selalu bercerita seperti dia ada semua benda. Orang kaya diam je even diorang pakai barang mahal2..

6. Lumrah manusia suka bercerita apa yang dia ada, aku pun tak terkecuali dalam hal ni. bila bercerita masing2 tak nak kalah, riuh cakap dia pakai brand apa, gadjet apa, kamera apa dan macam2 lagi lah..sedangkan dia tu biasa2 je malah kita tahu keadaan dia macam mana, tapi kenapa nak buat macam tu, kenapa takut ke orang cakap kita tak updated kalau pakai baju takde brand? takut kalau orang cakap kita ni ketinggalan zaman kalau pakai handset yang takde application? kenapa mesti takut dengan apa yang orang cakap, pakai apa yang kita mampu je pun okay apa.bukannya orang lain tu yang bagi kita duit nak beli semua benda tu.

7. Sekarang ni aku tak rajin nak upload gambar aku kat mana2 (buat masa ni lah).nanti mesti ade je yang comment 'eh dah gemok dah sekarang', 'tembam la kau ni'..part tembam tu aku ok lagi, gemok tu aku tak leh terima. aku pelik la, aku ada menyusahkan orang ke kalau aku gemok ke kurus. kalau aku gemok kenapa tak boleh ke, or korang nak sponsor set pelangsing kat aku?

okay tu je la yang aku nak bebel hari ni, boleh kata semua benda kat atas tu pernah terjadi kat aku except yang no.1 and 2 tu la..dua-dua benda tu aku selalu dengar kalau pergi kenduri kahwin..no offense kay aku rasa kebanyakan orang pernah rasa benda yang sama.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...