Thursday, February 2, 2012

Novel jadi drama @ filem #2

Ini second version bila novel jadi drama atau filem. Apa pendapat korang? bagi aku setiap benda ada pro and cons. Kadang-kadang bila terlau expect too high kita jadi kecewa dengan hasilnya. Honestly, aku agak kecewa dengan ombak rindu.ya, aku tahu filem tu dapat sepuluh juta. Kalau orang tak suka, takkan boleh dapat sebanyak tu kan? first, aku kurengg suka dengan pelakon dia.Second, bila jadi filem jalan ceritanya kurang berkesan dan terlalu cepat berubah plot.Untuk yang second ni aku faham sebab mana nak muat satu novel untuk filem better buat drama bersiri.
Masa karnival karangkraf baru-baru ni aku sempat berbual dengan beberapa penulis novel.Antaranya Anis Ayuni(Gemersik kalbu), Damya Hanna(Bicara Hati) dan Aisya Sofea (Adam dan Hawa). Booth dorang sangat cantik dan menarik. Ini antara perbualan kami:

1. Anis Ayuni

Apa pendapat akak bila novel akak jadi drama? (semua novelist aku tanya soalan yang sama)

- saya suka je.tapi bila dah diubah sedikit dan meleret atau jadi panjang sedikit, saya jadi kurang suka sedikit.

2. Damya Hanna

-saya rasa bangga dan terharu sebab dalam banyak-banyak novel, novel saya terpilih.
-bagi saya, memang bila jadi drama akan berubah sedikit tapi novel adalah karya saya dan drama adalah karya penerbit dan produksi.

*aku suka pendapat ni.

3. Aisya Sofea.

dekat booth ni kami sembang agak lama.aku tanya kenapa aaron aziz jadi adam? aku minat gila novel adam dan hawa ni. Adam mix irish dengan melayu-kelantan dan merupakan seorang pilot. Kak sya kata, dorang dah list beberapa pelakon dan aaron aziz yang paling sesuai even dia tak mix.. Dia harap semua pembaca dia dapat menerima drama adam dan hawa.jangan terlau expext terlalu tinggi. Imaginasi bila membaca dengan reality tak sama..

dia tambah lagi, dia tak baca novel gemersik kalbu.so, dia enjoy bila tengok drama tu.macam aku tak pernah baca novel 'kau laksana bulan', bila tengok drama tu aku enjoy. begitulah ceritanya..sekiann



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...