Friday, May 18, 2012

Gratitude

The power of gratitude. Apa tu? bersyukur. So simple. Percaya tak kita boleh buat magic dalam hidup kita dengan bersyukur. Saya percaya dengan itu. Kenapa? bila kita bersyukur semua benda jadi mudah.
Kalau tak bersyukur, tu yang asyik rasa tak cukup je. Asyik rasa kurang je dalam hidup, rasa tak puas hati orang lain dapat lebih, busuk hati dan keep on compare. Cuba fikir orang lain yang lagi susah dari kita. Nak makan pun tak cukup ni kan pulak nak beli gadjet bagai.

Dalam relationship, tak kiralah dengan boyfriend/ friends, kita juga perlu bersyukur. Kalau tak bersyukur, tu yang selalu gaduh. Tak puas hati kenapa bf aku macam ni, tak macam orang lain. kenapa itu, kenapa ini..macam-macam lah..

The power of gratitude works when we appreciate others by say thank you.. Rasanya tak susah nak sebut dua perkataan tu. Nowadays, aku nampak banyak parents dah ajar anak dorang say thank you dari kecik lagi. Even benda ni simple, tapi ianya sangat penting. Tak rugi pun cakap terima kasih. Kenapa? martabat kita akan jatuh ke dengan cakap terima kasih? Jangan rasa diri tu besar sangat. Rezeki Allah yang bagi. bila-bila masa je boleh tarik balik.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...