Saturday, May 5, 2012

Lelaki: perkara yang aku jeles dengan mereka..



Ada a few things yang aku sangat jeles dengan lelaki. Ya, aku tau kita berbeda tapi when it comes to bab kecantikan, aku memang jeles. Macam mana mereka begitu rajin menjaga muka, rambut dan lain-lain. Zaman dah berubah, mana ada lagi lelaki yang cuci muka pakai sabun mandi. No offense kayh. (ni cerita-cerita yang aku dengar, betul ke tak, aku tak pasti)

Aku memang impress. Ini mungkin disebabkan aku suka tengok orang cantik, handsome dan awesome. Macam ayah aku, sangat menjaga rambutnya. Kalau tengok umur ayah aku dah masuk 50 tahun something, tapi uban tak nampak. Sebab ayah pakai krim rambut untuk takde uban. Setakat ni memang berkesan. Orang selalu kata muka ayah aku nampak muda. Kawan-kawan ayah selalu kata, muka ayah tak berubah dari dulu.

Ini aku nak share pendapat aku tentang apa yang aku jeles dengan mereka (lelaki) :

1. Kulit muka

Aku pantang tengok lelaki yang muka dorang sangat "flawless". Aku macam "seriously?". Aku takdelah sampai kata, perempuan je yang layak muka flawless. Serius bukan camtu.. Like i said before, IMPRESS. Kadang-kadang aku nak je tanya dorang pakai apa. As we know, dorang bersukan dan aktif tapi kulit still terjaga. Aku taklah rasa dorang akan pakai krim muka ke apa. * if ada sila bagitau aku, aku nak tahu juga macam mana dorang pakai skincare*...

sebab selama ni kalau kita tengok iklan kat tv, macam loreal ada aaron aziz, garnier ada fahrin ahmad, vaseline men ada pelakon indonesia kalau tak silap. So, aku kadang-kadang terfikir ada ke orang lelaki yang pakai benda2 alah ni except for pencuci muka. Itu biasa dengar, pencuci muka takdelah luar alam sangat.

Kita tolak tepi dengan orang korea especially artis kpop. Yang ni sebab maybe ada faktor2 plastic surgery yang selalu orang pertikaikan. Aku adore jugak mereka ini. Aku share jelah gambar dorang ..:P



shinee for etude house


Kim hyun joong for face shop

2. Lelaki yang ada "dimple".

dimple ya bukan "pimples". lesung pipit.yang pasti bukan lesung batu..hehe.. xtaw la kan. tapi aku rasa sangat "melampau" bila ada dimple. dah la awak tu dah charming pastu ada pulak dimple, lagilah bertambah-tambah gorgeous!... lagi-lagi kalau ada dua. If ada satu pun, mesti dimple yang dalam. Maybe aku teruja tengok orang ada dimple ni sebab kebanyakan dalam family aku ada dimple. My siblings semua ada dimple.

3. Rambut.

Kalau yang rambut pendek, aku tak kisah sangat. Ni yang rambut panjang. Mesti susah nak jaga. Kalau tengok rockers2 rambut dorang macam smooth je siap ada yanng rebonding lagi.

*Tapi aku lagi suka bila perempuan bertudung pandai jaga rambut dorang. Walau pun bertudung tapi rambut sangat terjaga...

Entry ni bukanlah bertujuan untuk mengatakan aku ni tak PUAS HATI dengan lelaki. Aku hanyalah nak meng'expreess'kan kekaguman aku tentang bagaimana mereka-mereka ni bijak menguruskan dan menjaga kecantikan diri mereka. Sebab nanti ada pulak yang kata "kauu ni pehal?? dorang jaga pun salah ke?'' aku tak kata salah dan aku pun tak kata dorang ni lekeh sangat ke apa.. at least ada jugak inisiatif untuk menjaga kebersihan dan penampilan diri kan?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...