Wednesday, August 29, 2012

So Random 17

holla readers..

actually aku lagi suka buat entry random daripada tertumpu dari satu entry yang specific (takde idea lah katakan..:P).. sebabnya bila aku nak tulis, aku boleh terus tulis. If korang perasan aku lately ni asyik entry review jerr. Apa yang aku baru beli aku review. Untuk entry diri sendiri aku tak berapa nak gemar nak share. Mungkin sebab terlampau pikir apa orang nak kata. Contohnya, bila aku tulis entry aku makan kat satu restaurant ni, adalah suara-suara yang akan kata "ek eleh kecohlahhh, makan KFC je ponggg"..ok fine. kang bila update makan kat restaurant mahal kata riak pulakk kan.

Orait, next random story. Cuti sem ni aku rasa cuti sem paling best sebab dapat kumpul all my siblings. Since angah pindah klate, kitaorang jarang ada masa bersama. So, bila berkumpul ni memang ber"gossip girl" lah kitaorang. Share story, share ilmu and macam-macam lagi.. Then, timbulah satu isu "bila bercinta/bertunang tak perlulah dibesar-besarkan". yes, aku tau akan ada yang sentap. tapi betullah if gebang sangat kat fb or laman sosial yang lain selalunya tak .....(korang boleh teka ayat yang sepatutnya). Ni based on experience orang2 dewasa sekeliling aku. Macam kawan kakak aku sendiri ramai yang putus tunang. Seriously, aku pun terkejut. Kadang-kadang kita tak fikir apa yang kita letak kat fb akan menjadi kesan yang lagi buruk. Tak semua orang suka bila tengok kita bahagia. Secara tak langsung ada yang mendoakan perkara yang tak baik. Macam ada aku baca kat blog ni. (boleh klik untuk refer entry tersebut). Aku agak setuju 100 percent apa yang ditulis.

Terserah lah if nak kata aku jeles ke hape ke. jeles? langsung tak. Jodoh masing-masing, rezeki masing-masing, kubur pun masing-masing (macam orang selalu kata). Cukuplah masing-masing tau isi hati pasangan sendiri. Ya, ni juga peringatan untuk aku sendiri...Adios

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...