Monday, April 23, 2012

Favourite magazine

pic: sumber google :)
Aku memang suka gilerr baca "Cosmopolitan" magazine. Dulu time sekolah selalu baca Remaja. Tapi sejak meningkat usia dan seiring dengan masa , aku beralih pada cosmo. Suka tagline dia "miss cosmo, miss out!" very the cosmo!

Pastu dalam majalah tu selau suggest produk yg terbaik untuk skincare, makeup, and macam-macam lagi. Dorang suka guna ayat macam ni "pilihan cosmo!, cosmo tu, cosmo ni". Siapa yang baca dorang akan tau. Macam urban je ayat tu. *tak taulah kalau aku je rasa macam tu.

Sekarang dah berwajah baru. sangat suka..my favourite column is editor column, pastu ada yang dorang share 10 things yang menarik (depends on topic) and makeup of course memang favourite.

Baru-baru ni ada terbaca topik yang sangat menarik. Lebih kurang macam ni tajuknya 'laman sosial membawa kepada kemurungan". Contohnya, bila kita log in , kita akan tengok news feed kita. Then, kita tengok kawan-kawan or artis update status mereka pergi melancong, beli gadjet baru, bahagia dengan pasangan masing-masing, show off sana sini, automatik kita akan rasa pressure. Siapa rasa macam tu? kalau tak rasa apa-apa memang terbaik lah.

Untuk lebih jelas, lepas kita tengok semua tu kita akan rasa "down" dengan diri kita sendiri. Kita akan rasa rendah diri, rasa hidup kita macam biasa sangat, pastu rasa terfikir "aku patut tukar phone aku ni, semua dah pakai iphone, android, upload via itu ini. Got the picture?

So, dalam cosmo ada bagi tips untuk overcome problem ni. If rasa macam tak kuat nak tengok or hadapi semua ni better delete/deactive laman sosial anda itu. Tapi if tak nak, just ignore je. Baca sambil tersenyum. The point is dont compare your life with others, You have your own story. Maybe this time, bukan rezeki korang lagi untuk merasai hidup seperti mereka. Jadikan benda itu semua sebagai satu semangat untuk menjalani hidup yang lebih baik. cewaaaaaaah, bukan main lagi ayat aku nih. *pendapat ni aku campur dari macam-macam source.

Nak share satu quote ni dari jejaka yang sangat kacak iatu Syamsul Yusof dari apa yang beliau tulis di ruangannya di berita harian:

" Usah dengki kawan-kawanku. Kita peroleh rezeki dari Pemberi Rezeki yang sama. Masa,tempat dan bentuknya mungkin berbeza, namun hakikatnya semuanya dari Dia"
( quote ini dari twitter Dr Anwar Fazal)



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...