Wednesday, April 25, 2012

So Random 15

Orait dah sampai 15 dah so random aku ni. yang mana aku terlintas nak tulis aku masukkan je under so random. Ni gara-gara minat sangat dengan 'Sonny with a chance'.

okay apa yang aku perasan sekarang ni teknologi is moving fast.In fact aku sendiri tak terkejar, just like fashion changing every day and every week. Kalau sebut pasal teknologi ni obviously orang akan sebut pasal iPad, tablet, android, blackberry and many more. Aku tak guna semua tu melainkan tablet, itu pun bukan aku punya it belongs to my sis.

I'm still using the very last year nokia or people said it 'chokia' or whatsoever. Ada aku kesah? hahaa. Sebab bagi aku keperluan aku adalah sms or call, itu sahaja. I didn't ask more, in fact I have my own mp3 so it shouldn't be my problem. Lagipun kalau aku ada phone yang canggih2 ni tapi hanya untuk online Fb or tweet for me it's like a waste, subscribe internet untuk tahu update orang lain or being a stalker doesn't make me richer. Orang lain dah berjaya and maju ke depan but i'm still in front of my phone by doing nothing. lain la kalau aku online dapat duit berjuta-juta takpe lah jugak, kalau macam tu memang aku subscribe sebulan terus. It's just my opinion, terpulang pada masing2, coz aku bukan pengguna internet tegar, yang akan menggelupur bila seharian tak online. Seriously i'm not that person and please don't ever be.

Tak kisah la orang nak cakap aku ketinggalan zaman ke, tak tahu update ke, aku tak kisah langsung. Biarlah aku tak pernah fikir langsung pasal apa yang orang cakap pasal aku. Aku ada terbaca dalam majalah 'Perempuan', anak seorang jutawan kat Malaysia ni cakap lebih kurang macam ni "Saya tak berapa minat dengan iPad, iphone atau seumpama dengannya sebab saya tak tahu nak guna dan saya tak ada sebab nak gunakannya melainkan blackberry yang saya ada". Hello tu anak jutawan yang cakap macam tu, aku rasa dia mampu je kalau nak beli 10 iPad sekalipun tapi memandangkan itu bukan keperluan dia so dia rasa tak perlu nak ada semua tu.

Tak payah la nak ikut orang sangat, ikut kemampuan masing2. Tak kan la kalau orang ada iPhone 4s, kau pun nak ada jugak. Ada tu sampai bergaduh2 dengan parents nak handphone baru, takkan la sampai macam tu sekali. Memang la parents kau akan belikan tapi mesti dia terasa dengan kita coz sebab handphone kita boleh bergaduh.

Yang penting bagi aku sekarang bila orang sms aku, aku akan reply. Bila orang call, aku akan angkat. The most important thing is i have enough credit to reply my friend message, that's all.
Bukan bila pakai phone canggih2 orang mesej ko, ko reply 3 hari kemudian ya! what a shame, beli phone ada duit tapi reply mesej yang tak sampai 10 sen tu tak ada credit. Pathetic!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...