Sunday, April 8, 2012

Bestfriends

Last Friday aku call kawan baik aku masa diploma dulu, Alin nama dia. serious aku rindu kat dia, aku rasa dia kawan aku yang paling baik yang pernah aku jumpa masa diploma dulu. Kitaorang sembang macam2 cerita, how she doing right now, is her friends there treat her well, macam2 lagi la aku tanya.

Aku tak ingat aku start rapat dengan dia sem berapa, tapi kitaorang pernah jadi roomate dalam 3 sem macam tu. Masa diploma aku takde member, macam kawan ramai2 dalam satu group macam tu. Serious aku takde macam tu, so aku hanya ada Alin je bestfriend aku. Kitaorang kelas lain2 tapi tak jadi masalah pun coz kitaorang selalu belajar sama2.

Aku rasa bertuah sangat ada kawan macam dia, dia sangat baik, sangat2 baik. Dia pernah cakap dengan aku biarlah hati dia sakit tapi jangan dia sakitkan hati orang. Aku tengok orang lain suka amik kesempatan atas kebaikan dia. Aku selalu cakap dengan dia jangan macam tu nanti orang pijak kepala. Orang lain bila susah baru cari dia, time senang selalu lupa. Kesian aku tengok dia.

Orang suka discrimate dia sebab dia bersaiz besar, dia cakap dia genetic. Aku tengok dia makan sama je macam aku, kadang2 aku rasa aku lagi kuat makan dari dia. Bagi aku saiz doesn't matter yang penting hati baik.Kalau kurus, cantik tapi suka dengki dengan orang buat apa kan. Aku harap kalau dia baca blog aku, aku nak dia tahu aku sangat2 sayangkan dia. Dia banyak tolong aku.

Bila aku tahu dia dapat kat Segamat, aku rasa sedih. Aku sedih sebab sapa nak ajar aku kalau aku tak paham nanti? sapa nak dengar masalah aku lagi? macam2 aku fikir. Tapi Allah tu Maha Adil, aku dengan kembar aku dapat satu tempat, so ada orang yang teman aku.

Sebolehnya aku nak selalu keep in touch dengan dia, aku tak nak lost contact. Aku faham kalau dia tak reply mesej aku maknanya dia takde kredit or busy. aku tak fikir pun yang dia lupakan aku ke apa.

Terima kasih Ya Allah kau bagi aku kawan yang sangat baik ni. Aku tak tahu nak balas jasa dia macam mana. terima kasih Alin coz sudi jadi kawan aku, dengar masalah aku, tolong aku, ambil berat pasal aku.

Aku dengan dia tak banyak persamaan tapi kitaorang boleh connect each other. Tipu lah kalau aku cakap aku tak pernah argue dengan dia. tapi kitaorang akan cepat sedar salah masing2 then mintak maaf.Kitaorang tak suka cakap belakang or simpan apa yang tak puas hati lama2. Senang kata kitaorang lebih pada straight forward. Istilah 'kau terasa dengan aku, aku terasa dengan kau' macam tak wujud antara kitaorang. Sebab masing2 tak simpan dalam hati.

Aku sangat sayangkan dia. Aku doakan dia success dalam hidup dia n bahagia dengan family dia.Aminn


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...