Thursday, April 19, 2012

Coklat

Kalau cakap pasal coklat ni I believe that everyone can't say no to that. Tak ramai yang tak suka coklat. Ex-roomate aku Arisha, dia memang tak suka coklat, satu hari tu member aku bagi 3 biji Big Apple kat aku, semua ada coklat.Aku bagi satu kat dia, alih2 dia buang inti coklat kat dalam tu bagi kat aku, dia kata dia tak makan coklat. Aku cakap kat dia " Untung boyfriend awak tak yah keluar duit beli coklat kat awak banyak2..hehee"..

Masa aku balik tadi mak aku cakap anak murid dia bagi coklat Bery'l. Diorang baru je balik dari kilang dia kat Serdang kalau tak silap aku. Bagus betul diorang ni ingat kat cikgu dia. Yang untung anak cikgu dia jugak.hehee.Memang heaven la aku, minggu ni dapat makan coklat banyak2.

Actually aku sekarang dah suka makan coklat yang brand Dove tu, to be exact yang dark chocolate punya. Hari tu beli kat 7e punya la mahal, harga kat Tesco lagi murah. Biasalah kedai 24 jam mana ada harga murah. Dark chocolate ni tak la pahit sangat, isi dia tebal sikit dari dark chocolate Cadbury. kalau korang perasan Cadbury punya nipis je.
Kalau ikutkan hati nak jugak try coklat Godiva tapi tak mampu la aku kan. Aku pernah baca kat dalam Cosmopolitan, coklat Godiva ni favourite Siti Nurhaliza. Banyak duit takpe makan coklat mahal:p..tak silap kalau kat Malaysia ada kat Pavillion. Amik ko kat tempat high class je ada benda ni. Godiva ni origin from Belgium, memang dari negara pengeluar coklat.

Aku ingat lagi aku pernah tengok Oprah Winfrey show, yang set dia diperbuat daripada coklat. Makan hati tengok Oprah agih-agihkan coklat kat penonton bila show dah habis.







Full set of chocolate





chess anyone? okay i'm melting now

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...