Thursday, November 11, 2010

Sweet ke??

Macam sweet je lagu Korea ni. Ramai member I suka lagu ni.. Tapi memang tak boleh sangat nak guna dalam budaya kita kan..hehe..tengok dan hayati lagu ini dulu baru faham maksud saya.

Lagu ni duet antara Yoseob (member group Beast) dan Gayoon (member group 4 Minute)..sape minat korean group mesti kenal dorang ni. Kononnya dalam lagu ni, dorang ada impian masing-masing yang dorang nak buat bila dorang ada lover nanti...Sesiapa yang "in love" mesti flying without wing bila dengar dan faham lagu ni. Biasalah, kalau girls kan memang suka sangat-sangat tengok drama Korea.Pastu jatuh hati dengan cara actor tuh approach aweks dorang. Then, masing-masing terpikir "kan best kalau boyfriend aku buat camtu"..hehe..

Ada jugak cakap camni " huh.jangan haraplah bf aku nak buat camtuh,harapan jelah"....Biasalah kan citer-citer dan lagu-lagu sweet camni buat ramai orang berangan untuk jadi macam dalam citer/lagu tuh...




Tapi ada jugak lagu Melayu yang ada mesej untuk couple2 terhangat masa kini dan I suka sangatt lagu tuh..Mesti korang pernah dengar lagu "Kalau Berpacaran". Ana raffali,Altimate dengan Suhaimi Mior Hassan yang nyanyi..Mula-mula dengar,ada terpikir gak lagu kugiran mana lah pulakk ni..

Lirik yang ringkas tapi maksud mendalam..Contoh.." Boleh pandang-pandang, jangan pegang-pegang, duduk rengang-rengang"....beza pulak dengan lagu korea kat atas tuh..haha...lagu korea tu untuk suka-suka je ea... :P

2 comments:

  1. wah minat korea ke? hehe. lagi pnah dgr?

    http://www.youtube.com/watch?v=0Tq-5DEEhrE&feature=related

    hope u like it. : )

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...