Tuesday, May 3, 2011

Orang zaman sekarang...

Tadi baru lepak rumah my bestfriend. Dia baru saja habis praktikal kat sebuah hospital dengan satu pusat kesihatan ni. So, dia adalah cerita pasal patient yang datang kat situ untuk buat ujian darah. Normally, doktor akan catat patient punya history. From that, kita boleh tau background patient tu macam mana.

Surprisingly, banyak patient ada background seperti seks bebas dengan boyfriend..Maybe ada yang tak terkejut dengar semua ni dan dah boleh agak. Selama ni I susah nak percaya benda-benda macam ni wujud in reality. But when my bestfiend sendiri yang dah mengalaminya sendiri dan tengok bukti depan mata, maka memang betullah cerita-cerita yang ditulis dalam newspaper dan magazine..

Dengan selambanya bercerita dengan doktor pengalaman dorang tu...Maybe sebab doktor sendiri nak tau background dorang.So, mereka cerita apa yang mereka dah buat. Doktor perlu tau semua ni untuk pastikan mereka ada terkena HIV, Hepatisis B or Hepatisis C.

Masya-Allah memang dahsyat orang zaman sekarang ni. Tak tau nak cakap apa. Soal agama main tolak tepi je. My mum sendiri dah risau sebab banyak student IPT sekarang ni lahirkan anak luar nikah. Risau nak lepaskan anak jauh dari penjagaan ibu bapa.

Memang ini semua terletak pada individu itu sendiri. Siapa yang pandai jaga diri, Insya-Allah takdelah risau sangat. Tapi tak boleh yakin sangat, apa-apa boleh jadi sekarang ini. Number of gays itself keep increasing. What's wrong with people now??
Tahukah anda bahawasanya ramai orang yang gay sekarang ni semuanya "charming" belaka. Serious tak tipu. Sayangkan bila dorang suka kaum sejenis. What a waste...

Ini untuk peringatan pada diri I sendiri jugak. Harus pandai jaga adab dan pergaulan. Memang kita bukanlah baik sangattt tapi kita semua boleh berubah kan?? Carilah ilmu yang betul untuk ke arah kebaikan...Renung-renungkan..peace..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...