Friday, May 27, 2011

So Random 7

Actually I takde la kisah sangat dengan result I but doesn't mean yang I tak ambil berat pasal study.I just lega bila I lepas semua subjek.Congrats to those yang dapat ANC or DL.Welcome back Nadya coz dpt DL lagi.

Bila result dah kuar ni, orang yang tak pernah tegur kat fb pun akan tetiba jadi rajin tegur kita.Tau sebab apa?coz nak tanya result kita berapa?bila kita cakap "result aku bese2 je",kau pulak "hehee aku DL sem ni".Owh baru aku tahu kau tegur aku dulu coz nak bagitahu aku result kau la?

Honestly I tak envy pun orang dapat lebih dari I,dah dia usaha mesti la dapat kan.Mungkin belum rezeki I lagi.Takpe Allah tu maha adil.Kadang-kadang I tak faham kenapa ada orang nak pandang rendah kat budak yang tak DL, bagi diorang budak2 yang tak DL ni tak pandai lah,malas belajar la and whatsoever.

From my previous experience, I pernah la dapat markah rendah dari kawan I.So bila dah dpt rendah mestila sedihkan,then tetiba kawan I cakap I dengki coz markah dia lagi tinggi dari I.Hello WHAT THE..Kalau aku dengki aku tak cakap and tak study dengan ko lagi la.
Bukannya nak bagi semangat ke apa tapi boleh dia cakap macam tu.

Seriously I pening dengan perangai orang yang tak matang,sensitif tahap gaban and tak tahu berterima kasih ni.Asyik nak salahkan orang je.Yes,I'm not perfect too but please la try to understand and respect other people.jangan fikirkan perasan kita sorang je.Kalau sapa yang dah masuk Uni korang akan faham dah nampak macam2 perangai kat Uni ni.

Kalau korang dapat kawan yang baik korang memang bertuah.Kalau tak dapat tu pengajaran untuk kita.I dah serik untuk terlampau rapat or 'baik' dengan orang.Tahu sebab apa?sebab dia pijak kepala kita balik.Tahu tak betapa sedihnya bila orang buat macam tu.Bila jumpa kita macam takde benda yang berlaku.

P/s:kalau sapa yang baca tak faham takpe.I just nak lepaskan je,dah lama simpan benda ni.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...